Saturday, January 7, 2017

Atasi masalah gastrik


Gastrik??
sape kat sini yang pernah alami gastrik mesti tau macam mane menderita nyee bile sakit ni menyerang kan..
.
Actually atin adalah salah sorang penghidap gastrik.. Atin kene makan on time.. tak boleh lewat.. tak boleh makan sampai terlalu kenyang..
Antara symptom gastrik yang atin sendiri alami :
✔ Sakit pada bahagian atas perut
✔ senak perut dan pedih ulu hati
✔ Rasa loya dan nak muntah
✔ Hilang selera makan.
.
Bila gastrik ni datang menyerang, atin terpaksa pergi farmasi beli ubat gaviscon yang semestinya terkenal untuk orang yang ade gastrik.. Setiap kali kena,mesti kene telan laa bende alah tu.. smpai jemu akhirnye.
.
But 1 yang atin perasan,after consume ESP, gastrik atin terus hilang.. takde dah kene gastrik... tak sangka sebnarnye.. sebab atin consume ESP untuk kulit jee tapi terus dapat pakej hilang gastrik..
.
Tetibe rase nak tahu sangat ape sebab minum ESP ni gastrik terus hilang??.
.
Rupe2 nyee ESP mengandungi :
✔ paras glisemik indeks yang rendah.
Semakin rendah paras glisemiks indeks,semakin banyak tenaga di hasilkan daripada makanan. Sebab tu lah tak rase pedih walaupun kita lambat makan.
✔ ESP tinggi protein.
Protein yang dihasilkan oleh ESP bersamaan dengan 4x ganda telur, 2x ganda daging dan 12x ganda susu.. Sebab tu laa kite akan rasa kenyang yang lebih lame.
.
For those yang ada masalah gastrik ni,u olls boleh la ikhtiar dengan ESP.. sangat highly recommended tau...



Post a Comment

0 comments:



 
Copyright @2016 Fatin Ahmad | All Right Reserved
Designed By Shahada Fauzi | Powered By
Blogger.com